De små stykker guld

Believe it or not! Vi fandt ægte rav her den anden dag! Hvad sker der lige for det? Jeg troede det var helt umuligt – jeg har slet ikke tal på hvor mange sten jeg har bidt i, uden held. Men her den anden dag gik min familie og jeg en tur ved Vesterhavet, og pludselig opfangede vi, at flere mennesker gik med numsen i vejret (se ovenstående billeder 😉 ) og stirrede ned på sandbunden, mens de med små pinde roddede rundt i de mange sten, sand og tangbunker. De havde endda små plastikposer med til at samle ravet i! Så min mor, bror og jeg kunne da heller ikke lade være at give det et forsøg. Jeg var faktisk ved at opgive igen, jeg bed endnu engang forgæves i alt for mange sten, uden at finde noget som helst rav. Men pludselig finder både min mor og bror nogle små stykker, og jeg giver det derfor lige en chance mere… Og jep der var sørme rav!

Nu er spørgsmålet bare hvad vi skal stille op med den lille bunke rav… Det er jo synd at smide det første (og måske sidste) rav jeg nogensinde har fundet ud. Så mon ikke vi gemmer det 😉

Ja nogen gange er det jo de små glæder der tæller! Vi synes i hvert fald det var sjovt, da vi endelig selv prøvede at stå med de små stykker guld i hænderne – det er en ret tilfredsstillende følelse at lede og lede og til sidst endelig finde noget 🙂
Er I mon eksperter i at finde rav? Eller har i ligesom mig næsten valgt at opgive at finde noget?
God fredag og weekend til Jer!

Leave a Reply

